Meja- 12 december

Hej! Sorry för riktigt dååååålig uppdatering.. Vi ska bättra oss! Sitter inte vid datan mer än en stund på kvällen, har ju mobilen men har inte hunnit mycket idag. I skolan hade vi skolavslutning idag, skönt! Nuuu är vi lediga tills 9 januari :D Kommer sakna kompisarna som jag inte träffar under lovet.
Efter stallet mötte jag Elsa och Hanna på stan och så to vi bussen till stallet (Hanna hoppade av på vägen). Sedan gick vi till stallet och pratade om random saker. Elsa tog in hästarna, vi ryktade och satte på Gracz grimma och Lois bosalen. Sedan red vi en jätterolig och mysig barbackatur. Först red vi ner på en äng och skulle galoppera lite, hästarna fick lite damp och Halvstack med oss, det gick inte fort men det tog ett tag att få stopp, haha... Men sedan galopperade vi lugnt upp för en äng, en ganska lång, sen en lite kortare. Då brallade Lois lite ;) Men Graczen skötte sig som vanligt. Snälla gammelgubben. Sedan red vi genom en skog och galopperade där inne, så himla kul att kunna rida så planlöst, till och med barbacka, att lita på att hästen inte drar iväg liksom, att kunna galoppera ikapp den andra om man halkar efter :'D<3 Men jao det var roligt. Sen sjöng Elsa i skogen :o :o :o :o
Sedan skulle vi genom en grind, jag är ju gryyym, så jag kunde öppna från hästryggen och slinka igenom innan det stängdes, men Elsa var tvungen att hoppa av -.- Så det tog lite tid, men sen var vi hemma. Åh asså grym balans vi kommer få av att rida så här, har grymt mycket träningsvärk av att inte rört sadeln på 1 vecka. Inte tränset heller :'D Älskar att rida med Elsa och Lois! Sedan fixade jag Sessas hovar och vi mockade och så.
Imorgon ska jag rida Ticza igen, men sedan kommer jag inte rida henne så mycket mer, ska mest hjälpa Mollie och Svante med markträningen.
Elsas pappa kommer nog fota oss på lovet också, då riiiider vi nog barbacka på ett snöklätt fält :')

Kommer film sedan :)
/Meja
btw, ingen bild eftersom bilduppladdningen är seeeg x)

Kommentarer
Postat av: Elsa

HAHAHAHHAHAH VEM HAR SAGT ATT VI SKA GALOPPERA BARBACKA PÅ ETT SNÖIGT FÄLT!?!???!

2011-12-21 @ 21:48:01
URL: http://ewire.blogg.se/
Postat av: Meja

Sv: JAG MOHAH

2011-12-22 @ 17:17:37
Postat av: Evelina

Sv: Tack ska ni/du ha, vad glad jag blir! :D

2011-12-22 @ 20:34:01
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0