Meja- Ticza, Mollie och Svante.

Heej! Idag har uppdateringen verkligen varit (n). Idag var jag ju med min kompis, Mollie i stallet. Blev lite missförstånd så jag fick vänta en timma innan hon kom haha... Aja. När hon kom hade jag redan träffat ägaren till hästen Ticza som jag skulle rida och borstade henne lite och sen satte jag mig i boxen. Då kom det 2 tjejer i 8-9årsåldern och frågade om jag kunde hjälpa dem med en grej. Så kommer jag upp till andra stallet och så står det en häst i stallgången och käkar xD så tog en random grimma och ledde tillbaka den i boxen och gick tillbaka sen. Sen tillslut kom Mollie, så gjorde vi iordning hästarna och red iväg. Blev mest skritt, lite trav o typ 2-3 galopper. Ska rida Ticzen på Torsdag igen :) Men jag trodde hon var travare/arab för att hon travade superdupersnabbt innan galoppen men fick sedan reda på att hon var renrasig arab? Haha.. Men sedan hjälpte jag Mollie och Svante (hennes nya foderhäst) lite och det gick bra, känner mig SÅ nöjd! Och Mollie och Svante verkade trivas bättre tillsammans också :D
Förresten så är Tricz fux med strimbläs och halvstrumpor på några av benen, kommer inte ihåg vilka. Lång, fin man, underbar! Barfota, bettlöst och ja... :D Dock hade hon en väldig strålröta :/
Sedan klippte vi Svantes man, svans och fixade lite med honom :) kommer inte mer uppdatering ikväll, men imorgon :D Då åker jag och Elsa buss tillsammans till stallet tror jag.
/Meja
Elsa och Sessa :D Ger kommandot för ligg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0